ceritaku..ceritamu jua..



assalamualaikum..telah ku katakan pelbagai aktiviti yang membuatkan aku acah2 sibuk,.haha

ini lah dia..xda la aku nak cerita semua..
sikit2 sudahlaa.
program hari guru peringkt daerah lahad datu..
aku dengan housemate aku..
nadiah,alah, n nadirah..kak ija sorang lagi..
xingat plak dia p mana.
depa ni geng hebat..aku je la yg xda keja..sbb kerja aku dh setel utk hari sebelumnya..n aku ni jadi ajk utk buat ucapan pengarah n ppd ja..geng aku yang lain koir n sambutan..


so, untuk hari sambutan ni,aku jadi jemputan khas ja..kelass gituu..haha
sebelah tu gambar dengan MAMI kami kat sini..orang PPD sini..tapi, kami panggil mami..wakil ibu2 kami kat LD. 





ini pulak geng aku kat sekolah..last aku makan dengan kak fini..lo ni dia dh pindah p selangoq.
so, tinggai kami tiga,amy dona, mayrie ann..depa la pengganti kwn2 aku kat skolah..tempat aku nak bercerita hal2 kerja n masalah lain.
lepas kak fini pindah, tinggallah aku keseorang guru agama kt skolah tu..fuhh..dugaan..sudahlah berbukit kerja, jadi gunug terus kerja2 aku..tapi,kita tenang,..insyaallah,ada jalan..




ini pulak jamuan raya di rumah Puan Mizma Appehdullah..
ada jemputan raya, kita geng rumah sewa serbu,,hehe..so, berehatla aku dari memasak hari tu,,
seronok belajar adat orang sini..belum lagi bahasa depa...perghh..mau bingung suda aku..mcm2 bahasa keluar..bajau, suluk,idahan...target aku,..kalau dok lama sini, nak belajar bahasa dorg..etnik yang unik n pelbagai jenis bahasa boleh kita belajar..ilmu ba tu..kena la blajar..
TAPI..kalau dapat pindah..hehehe...



ini pulak hari guru peringkat sekolah..aku main grab ja gambar ni..bluetooth dari fon...
walaupun sekolah aku ada 14 orang guru,sekarang dah tinggal 13 orang..rasa family tu ada..seronok..tapi..bila pikir kerja..mau gilak..haha
aku paling muda kalau kat sekolah tu..walaupun hakikatnnya umur dah tua..
time hari guru ni..bolehla kita tengok perbzaan permainan tradisional kita dngan dorg..walaupun mainan yang sama..tapi,cara pelaksanaan n kiraan lain..
contoh macam batu seremban..cara aku kira lain,cara dorang kira lain..siap bergaduh lagi..gaduh2 manja la gitu.haha



ini perlawanan hoki peringkat zon tenggara..aku bawak budak sekolah aku..untuk wakil lahad datu..lawan di tawau..x pernah hayat aku main hoki, sekali lepas jadi s.u kokum..merata aku..asal bab sukan ja muka aku..lompat bidang luar terus aku..dari ustazah kepada sukan..tapi,.aku still xtinggal core aku...sebab mmg aku ajar subjek PAI pun..cuma bidang kerja aku luas sikit..
untuk game ni, Lahad Datu dpt tempat kedua,.jadi ada la murid aku terpilih utk lawan peringkat negeri di KK. ops..lupa..aku ke Tawau jadi ajk paramedik..mula2 blurr..tengok budak sakit..lepas tu..cikgu skolah aku tolong aku..jd,fahamla aku tugas paramedik tu..memang pengalaman betul..ingat dok saje..rupanya xleh dok diam..kena alert ja..

ok..itu lah antara yang aku ikut setakat ni..banyak lagi sebenarnya..belum lagi hari sukan sekolah..dah macam apa aku..memang betul2 pengalaman..walaupun penat..tapi pengalamn tu mmg ada..
baru setahun..tapi,aku dapat pengalaman macam tiga tahun khidmat..haha.
mana taknya..semua jawatan aku kena pegang..takleh tolak..
ok..takat tu je la..pasni..kalau aku rajin..aku taip lagi..

#hidupseorangguru
#perantauislami
#a.a

Comments

Popular posts from this blog

NEW CHAPTER OF MY LIFE

Solat Sunat Istikharah

PERHATIAN kepada miz ezmaliza..anda bersalah...