JellyPages.com

Google+ Followers

disini permulaanku..

pendek jer artikel ni kan...hehe

alhamdulillah..aku begitu bersyukur kerana masihku bernafas di dunia yang fana ini.. disinilah ku bermula titik pengajianku untuk menjadi seorang pendidik..insyaallah..

blog ni masih baru..tu yang tak taw nak tulis pape lagi..


sahabat.??

persahabatan umpama qatrunnada' yang muncul di pagi hari, membingkiskan senyuman pada setiap pemiliknya.
Terbitnya ia tatkala makhluk lain diulit ilusi sendiri.
Begitu mudah ia hapus tatkala hadirnya sang suria menerangi alam.
Persahabatan yang wujud disaat kita tidak menyedari kehadirannya.
Dan mungkin akan luput jika tidak disirami dengan kasih sayang dan nilai ukhuwah yg hakiki.
Indahnya persahabatan jika disulami dgn selingan peringatan terhadap shbtnya..



"mencari seorang sahabat umpama mencari sebutir permata dalam timbunan kaca"

sekilas coretan..



teringin nak kongsi pengalaman "time" baca citer "Pemilik Cintaku setelah ALLAH dan Rasul" karya kak Fatimah Syarha..best giler..sgt mnyentuh perasaan..
mula2 tgk tajuk buku tu, terdetik hati nak baca trus malam tu,,masa tu aku d0k kt matrik uia..s0rg shbtku pelawa aku utk baca bku tu..
mula2 baca..tlihat aku akan kta2 dr Imam Nawawi..yg diselitkan dlm bingkisannya..berbunyi"aku mencintaimu kerana agamamu.Jika hilang agamamu..maka hilanglah cintaku padamu."...betapa agungnya islam ini..terasa hati ini utk membaca kisah selanjutnya dlm buku ini..
ku baca sehelai demi sehelai muka surat..indahnya kehidupanku andaiku dpt menjadi seperti Qani'ah seperti dlm citer tu..
malam tu..lepas "khatam" stu buku tu..aku tak leh tid0..tfikir kmbali diri yg penuh dgn kedhaifan..malam tu..aku tekad nak berubah..
aku cuba sebaik mungkin utk menjadi yang terbaik maskipun masih tak mampu..
aku tid0 hampir pkul 5pg..kebetulan kuliah aku start pkul 8..Ya Allah..abisla aku..tak pasal plak aku tid0 nnt dlm kelas,..abaikan..

ku ingt setiap kata2 yang ditulis dlm bku kak Fatimah..
hari2 berlalu..aku kian berubah dr masa kesemasa..shggakan perubahanku disedari shbt2ku..alhamdulillahh..aku bersyukur sgt..karyanya mmg mnyentuh perasaan..
smpai skrg aku masih berpegang pd satu hadis ni utk mneruskan kehidupanku..walaupun ia hadis dhaif..ku jadikannya sbg panduan utk aku mngelakkan diri dr percintaan sblm kahwin..wallahu'alam..

mula berblogging

Daisypath Friendship tickers