JellyPages.com

Google+ Followers

Blogger gegarkan 'U' !!

salam..akhirnya,..dapat saya join segmen dari blogger terkenal sekarang ni
Ben Ashaari...untuk IPTA/IPTS..
IPG?? boleh3 kot..kan dah setaraf...haha..senang jer cara dia..



Belajar mana ? Jurusan ? Tahun ? IPG Kampus Sultan Abdul Halim.. 
Pengajian islam/english/arab 
 baru sem1 ijazah..   

Asal mana ? Umur ?
asal dari pahang 
kalau ikut tahun dah 20..

Kenapa amik jurusan itu ? 
sebab mintak kursus tu..mungkin rezeki di bidang ni..insyaAllah..

Cita cita ..  
insyaAllah..pendidik..

*sapa2 nak join klik sini

Saya Pelajar IPG Kampus Sultan Abdul Halim

salam...
wahh..baru saya jumpa bl0g untuk bakal guru..terasa dihargai sikit...ni adalah entry saya untuk segmen pelajar Ipg/Maktab..saya terjumpa segmen ni dr bl0g kawan saya..cik hikmahana..
segmen ni sebenarnya dari sini....untuk kengkwan bakal2 guru dan pendidik yang berjaya nanti..cubala join skali ek..sebelum saya terlupa,
admin blogpilihanmalaysia dia ada tanya soalan..
apa beza antara IPG dengan Maktab??
jawapannya saya rasa kebanyakan bakal2 guru akan menjawab..sama sahaja..ipg ni dah di'upgrade dari maktab...ramai kalau orang luar tnya..belajar kat mana?then, kita  jawab kita belajar kat ipg..mesti tertanya2 orang tu..tapi,kalau sebut jer maktab..confirm tahu,..kenapa ek??mungkin sebab dah terlalu lama d0k dengar sebutan "maktab"...bila dah dinaik namanya ke ipg..gitula jadinya..

no.2-  encik azman roslan ni ..menyatakan perkara yang saya kena lakukan...

no.3- Gambar anda bersama rakan sekelas 

   gambar kelas semester 1 foundation..2orang lagi tak dpt hadir..
faiezullah ngn izwan takda..

jamuan sem3 foundation bersama tutor..sangat bestt...makan2..huhu

 4. Nyatakan apa kursus anda ambil dan anda akan menjadi guru subjek apa nanti..
kursus yang saya ambil 
 pengajian islam& al-quran/bahasa inggeris/bahasa arab..
insyaAllah..

5.Ceritakan pengalaman manis dan pahit sepanjang belajar untuk menjadi guru.. dan apakah perubahan yang anda mahu buat dalam sistem pendidikan negara sekarang ni? (wajib jawab ye)

pengalaman manis??
terlalu banyak pengalaman manis..sepanjang tinggal dan belajar kat sini..bersyukur sebab dapat kengkawan yang memahami..dan hari2 saya sentiasa hepy dan manis..

pengalaman pahit?
adala skit kot..sem2..pahit dan memang tak nak berulang..
pernah kena marah ngan lecturer sebab lambat hantar assignment..menangis teruk giler time tu,sebab masa tu saya kena jadi PKK..mungkin tak biasa kena marah..dahla time menangis tu kat volleyball court..ada GERKO..nasib ada kawan2 pujuk..huhu

apakah perubahan yang anda mahu buat dalam sistem pendidikan negara sekarang ni?
 saya harap sangat kalau takda kelas petang untuk pelajar..sebab rasa sangat membebankan..penat,letih..memang menuntut ilmu tu penting..cuma takut,pelajar stress..dan ilmu yang dapat tu bukan untuk diri pelajar,.tapi,pelajar study rajin2 mungkin hanya untuk lulus dalam peperiksaan sahaja..

saya juga merasakan sekiranya setiap pelajar dapat belajar dalam suasana yang kondusif dan infrastruktur yang lengkap ketika dalam pembelajaran mereka..bestnya kalau semua sekolah kat negara ni dijadikan "sekolah dalam taman"..rasa sejuk jer hati nak belajar..semangat sikit
terakhir sekali,..pastinya pelajar rasa gembira jika setiap hari,..di semua sk0lah tiada lagi buku teks..semuanya dalam cd-rom..
mungkin apa yang dinyatakan dah direalisasikan di negara ini..
jika ya,saya harap sangat semua sekolah tak kira di bandar apatah lagi luar bandar dapat mengecapi kebahagiaan bersama

wallahu'alam..

awak....maafkan saya ek..

salam...
slmt malam buat semua sahabat bl0gger yang
ku kenal mahupun tidak kenal..

nukilan buat sahabat yang ku paling sayang...
maafkan saya kalau buat awak menangis..maafkan saya kalau saya memang tak pernah paham perasaan awak..kejamnya saya  sebab tak paham perasaan orang yang saya sayang..mula2 kita kenal, saya tak pernah sangka untuk membuat awak sedih kerana saya..maafkan saya ok..

saya tahu awak marah kat saya..tapi,awak tak reti luahkan..saya tahu awak sedih dengan saya,tapi..hati awak terkunci nak menyatakan..saya mintak maaf banyak2 kawan..awak memang baik,awak memang penyabar..dulu, kita pernah kena tuduh macam2..
awak sabar..saya p0n sabar...
buat kawan yang sangat2 saya sayang..
ini benar.,ini kebenarannya..kalau awak marah kat saya..saya mintak maaf beribu kali..saya tahu ini susah..awak betul2 terasa dengan saya...asif jiddan..i'm sorry..maafkan saya..saya takut saya tak sempat jumpa awak lagi dah..saya takut..saya tinggalkan awak dalam hati awak masih marah kat saya..saya takut semua tu berlaku...

teringat saya satu cerita tentang hati....tapi,mungkin tak brapa btul wataknya..cuma saya nak awak paham..
si anak bertanya kepada guru..

anak   :  cikgu,macam mana kita nak tahu hati orang yang marah kat kita?
cikgu  : ok,setiap kali,kalau ada orang marahkan awak,awak pakukan sebatang paku kat dinding..bila dia dah maafkan awak..awak tanggalkan paku tu..
anak   : baik,cikgu..
berulang kali si anak buat perkara yang disuruh gurunya...hasil nya...
anak   : cikgu,saya dah buat apa yang cikgu suruh..
cikgu  : apa yang kamu dapat?
anak   : lepas saya mintak maaf kat kawan saya,saya tanggalkan paku tu..banyak sangat kesan2 paku kat dinding..cikgu...
cikgu  : itulah, hati orang yang pernah marah kat kita..sekarang awak faham??
anak   : yaa..makanya,walaupun orang tu dah maafkan kita,walaupun marahnya dah hilang,tapi,..hati dia masih berbekas....

untuk sahabat yang saya sayang..saya tak nak hati awak macam dalam cerita ni..saya nak awak luahkan marah awak tu kat saya...jangan pendam sorang2..saya sayang awak..kawan..saya kenal awak macammana...maafkan saya atas semua kesalahan yang saya buat kat awak.....

mula berblogging

Daisypath Friendship tickers