JellyPages.com

Google+ Followers

bersukan yuk!



assalamualaikum..sejak dua tiga hari ni..rajin sikit nak update blog..
Dalam Hadith, Rasulullah (SAW), memerintahkan Kita dengan bersabda: "Ajarlah anak-anak Kamu berenang, Memanah dan menunggang kuda."Dalam hadis dah terang2 tunjuk kepentingan bersukan. huhu..aku je malas nak sukan..typical manusia..nak kurus sebab nak cantik.TAPI , kita selalu lupa..kita nak kurus dan sihat untuk senang beribadat juga. erm..yg tu memang kita selalu lupa.Sebab tu kita kena selalu betulkan niat kita..tajdid jugak niat kita kalau kita nak buat sesuatu.Kadang tu, g joging kat taman, niat nak tengok2 "penyejuk hati" kononnya rusuk bergetar..bukan nak joging sangat pun..tapi,ada juga yg memang jenis maintain..fit..orang jenis suka sukan.kalau aku ni..memang xsuka sangat lari2 ni..semput..paling aku minat, badminton ja..dah lama terkubur..tu sedikit nasihat ikhlas dari hati..cerita aku hari ni...dengan penuh semangatnya aku menunjukkan skill yang lama terpendam..haha..rindu sangat nak berbadminton..nasib baik jumpa geng..walaupun bertiga..pun ok suda..





next time..nak main lagi..maybe ajak geng cikgu skolah pulak..nak ajak cik abe, xdak lagi..hahatahun lepas kerap jugak main badminton..tahun macam sibuk jak..byk pula kerjanya..huu..insyaallah akan dijadikan rutin lepas ni.ok..byee..#hidupseorangguru#perantauislami#nara














No comments:

Post a Comment

mula berblogging

Daisypath Friendship tickers