JellyPages.com

Google+ Followers

DIA PILIHANKU..


Aku sedang menanti dia,
seorang lelaki yang akan bergelar suami,
seorang mukmin yang merindui syahid di jalan Allah,
seorang hambanya yang sentiasa zikrullah.

Dia seorang lelaki yang tegas dan berani,
tak pernah takut utk berkata benar,
 tak pernah gentar melawan nafsu yang menguasai diri,
dan sentiasa membawaku berjuang berjihad
Fisabilillah..

Dia selalu menghiburkan aku
dengan alunan ayat2 suci Al-Quran
Dengan zikir munajat
Dengan surah2 rindu yang dihafaznya.

Ketika aku leka diulik mimpi indah duniawi,
Dia menasihatiku supaya mengingati mati,
Ketika ku sedang asyik terpesona dgn buaian cinta dunia
Dia menyedarkanku betapa lazatnya lagi pesona
cinta Yang Maha Esa,

Dia memang sentiasa penat,
Matanya penat kerana membaca,
Suaranya sakit dek mengaji dan berzikir,
Badannya letih kerna munajatnya di malam hari..

Dia memang pilihanku..
yang sentiasa mengingati mati,
yang hanya menganggap dunia sbg pentas duniawi,
dan menanti hasilnya di Mahsyar nanti....
KAULAH PILIHANKU DUHAI HATI YANG BELUM KUTEMUI..




kisah aku dan kamOoo..epis0d 1..huhu

Bismillahirrahmanirrahim...
lama tak menaip sendiri..asyik d0k copy paste jer..tringt kata2 s0rg shbt..""mula2 copy dlu..
pastu cuba try "teh"plak""..sshnya nak phm mksud dy..mdlm bt0l..balaghah tggi rsanya...
katanya lg.."copy" ni senang nk wt..tp.."teh" ssh nk wt..sbab teh ni memerlukan kta utk kembangkan teh nya dulu..pastu bru dpt hasil nya..klau "copy",kta cmpur skali jer..dh jd airnya..dy sruh sya aplikasikan apa yg dia kta utk sya,dlm bl0g ni..cba phm bt0l2 aytnya..mula2 mcm pening sket..tp..bca bt0l2, brula ku mengerti...
aku cuba utk mggunakan ayat yg dikatanya tu..sbg slah stu wadah utk ak mneruskan khidupan ni..
s0...hari ni, jari ni terasa mcm nak menaip jer..maka...bermulalah satu kisahh...sbenarnya ak nak bercerita..huhuhu
sepanjang d0k kat IPSAH yg tersayamm neh,.ak dpt byk sgt pngalaman..ada pahit,ada manis,ada mcm2 lg rsa yg tak dpt digambarkan oleh keyb0ard lptop aku neh..hehe..kat sini,aku blaja erti PERSAHABATAN..

mula berblogging

Daisypath Friendship tickers