PRECIOUS MOMENTS

Assalamualaikum..
alhamdulillah..
subhanalllah..
allahuakbar..

Allah...xpernah ku sangka ke sini sudah sampai aku..
SABAH BHAA...
Memang dah kukatakan..memang susah nak update..sekali update confirm berbulan..
ok,,,mula satu2..


  • BELAJAR
    Alhamdulillah...berjaya menamatkan pengajian hampir 5tahun setengah di IPG Kampus Sultan Abdul Halim...
     
  • KONVO
    Alhamdulillah,,,konvo pun sudah...10 JUN 2015..tarikh keramat untuk seorang insan di IPG setelah berhempas pulas (kot) untuk memegang segulung ijazah..juga hari bermulanya sebuah titik perjalanan baru buat aku,.



  • KERJA
    Alhamdulillah...petang konvo..aku dikejutkan dengan whatsapp bertubi2 dari shbt..tentang posting..ku sangka gurauan..rupanya benar-benaran gitu..haha..
  • POSTING DI MANA??
    Allah..saat pertama kali dapat buka portal untuk semakan penempatan..terduduk sekejap..sekali tengok..

    TAHNIAH...PENEMPATAN ANDA DI SABAH..
    TARIKH LAPOR DIRI 23 JUN 2015..



  • SABAH??
    Debaran,kerisauan,kesedihan,campur gembira..semua ada...tambah pulak time tu SABAH famous pulak dengan isu gempa bumi..memang tak senang duduk semua..tambah2 mak abah..ATURAN ALLAH..insyaallah..ada hikmahnya...REDHA dengan panggilan untuk BERKHIDMAT KE SABAH..
    perjalanan yang agak panjang buat aku..dugaan puasa mungkin..insyaallah ada berkatnya..taklimat di hotel emerald, terus diterbangkan ke kota kinabalu..flight kumpulan terakhir tiba di Hotel Promenade..semua orang dah dapat bilik,daerah posting,rehat, n ready untuk taklimat dan berbuka..TAPI,,KAMI??
    HEHEHE...tenangg...sabar....insyaallah..ALLAH ADA...pinjam kunci bilik kawan..siap2 semua..turun taklimat..terus berbuka..suasana sangat lain..rasa makanan yang berbeza dari biasa, dialek bahasa yang berbeza..kesimpulannya semua baru buat aku..
  • LAHAD DATU
    uinaaa...dapat tempat hot gitu..kol mak abah kata dapat daerah lahad datu..cuba berfikir positif..insyaallah..ALLAH ADA...dapat pulak sekali dengan geng maktab..ALHAMDULILLAH.,..ATURAN ALLAH..bermulalah perjalanan aku sebagai seorang pendidik..utnuk mendidik warga SK Unico Desa, Lahad Datu..
    Tanggal 25 Jun 2015..lapor diri di sekolah..
    sekolah kurang murid.guru pun sikit.alhamdulillah3x..aku ditempatkan sorang saja kat situ..walaupun sekolah kecil,tapi..peribadi guru2 yang sangat hebat...menghormati dan sentiasa memuliakan tetamu..
    ok lah..

    insyaallah..nanti lain masa..i update lagi..tentang bahasa,anak didik..budaya..pengalaman beraya di sabah..n macam2 tentang SABAH..

    #Doakansaya
    #permudahsegalaurusan
    #insyaallah

Comments

Popular posts from this blog

NEW CHAPTER OF MY LIFE

Solat Sunat Istikharah

sedarkah kita...