Sabar ke aku?

Bismillah..

Assalamualaikum..

Bila ditimpa masalah, kerap orang menyebut, 

Sabarlah..insyaallah,Allah permudahkan..
Sabar ye awak..nanti2 adala tu..
Hang sabaqlah banyak2 noh (versi kedah)
Aok sabo je la..nanti Allah bagi yang baiknye..(versi pahang)

Segalanya tentang S.A.B.A.R..
Orang yang hadapi masalah pulak mesti akan kata..
''Cakap senanglaa..bukan awak yang kena..
Nak sabo apenya..tak larat dah aih nak nyabo nye..
Macam2 jawapan yang diberi..
TAPI..antara yang terbaiknya..
erm..,Insyaallah..aku sabar..doakan aku ya..

Senang untuk diungkapkan kata2 sabar ni..tapi..mungkin amat sukar untuk menerima ungkapan 5 abjad ini..Bahkan aku sendiri acapkali berdepan dengan masalah..dan sering dilontarkan ayat2 seperti di atas..
EHHH...tetiba ja rasa berkarya dengan bahasa yang baik..
ada satu cerita yang membuatkan aku amat diuji dengan perkataan S.A.B.A.R ni..
aku terasa amat diuji..bahkan aku rasa aku memang bukan orang yang sabar..
mungkin dengan sebab orang lain, aku terpaksa bersabar..

TAPI,..entah kenapa aku pulak yang dipersalahkan dalam hal yang satu ini...benarlah, kata pepatah..
pokok takkan bergoyang kalau xda angin..mungkin aku anginnya, atau akukah pokoknya??
Aku difitnah, aku dituduh perosak rumahtangga orang..hurm..sangat tegar tuduhan ini sehingga ditutup mata hati insan insan itu untuk mengetahui hal sebenar..cerita yang dah lama jadi..tiba2 diungkit tanpa usul periksa,..diserang aku tanpa diminta..fuhh..memang superbb..first time dalam hidup aku cita dari A sampai Z kat insan tu dengan penuh kemarahan dan emosi..(nampok sangat aku ni xpenyabo) biar dijelaskan kedudukan yang sebetulnya..biar difaham asal permasalahan..
Alhamdulillah..dicerita dari hati ke hati..diberi penerangan sejelasnya seperti mana aku promote medical card prudential takaful kat client...Alhamdulillah..Allah beri kekuatan untuk aku menjelaskan segalanya..aku di pihak yang benar..Janji Allah sentiasa benar..salah faham yang sikit, dibiar parah seperti barah yang menyebabkan aku dituduh sedemikian rupa..huhu..
Alhamdulillah kesekian kalinya..dipermudahkan segalanya..tiada dendam yang disimpan, hanya ukhuwah yang terbina..Sekian,Wallahu'alam.

Doa untuk menjadi orang yang bersabar..Insyaallah.
Credit to mr google 4 dis pixa

Comments

Popular posts from this blog

Solat Sunat Istikharah

NEW CHAPTER OF MY LIFE

PERHATIAN kepada miz ezmaliza..anda bersalah...