JellyPages.com

Google+ Followers

rumahku dimasuk orang...huhu

Assalamualaikum semua…

Alhamdulillah..dapat jugak diberi kesempatan untuk meng”update” blog tersayam nie..
Setelah sekian lama tak memenuhi ruang2 kosong post ni..macam2 dah jadi..
Laptop ku yang rosak..hampir pulih sepenuhnya..baru2 ni plak,mak kata rumah kami kena “pecah masuk”..sapalah insan yang tersangat berhati perut tu..tega2 dia g rompak kat teratak usang rumah kami…sampai sungguh hati..huhuhu..nasib baik tak banyak yang hilang..duit dengan telefon jer..kalau diangkutnya tv ngn peti ais kat umah tu..susahla…dia masuk ikut pintu belakang umah..aiii…berani bt0l orang sekarang ni..umah kt0rang yg depan kubur tu p0n berani masuk..tak takut agaknya teng0k kubur kat sebelah masjid tu..
Buat masa ni,takda sapa2 p0n yang disyaki…yang lawaknya..tin susu anak sedara saya p0n dikebasnya..dia ingat ada duit kot dalam tu..abis tunggang langgang umah kami..dia buang handbag kt luar rumah lepas dia amik duit..nasib baikla kakak tak dapat gaji lagi..kalau tak,sengasara laa…
Alhamdulillah..takda pape yang teruk jadi..semua insan dalam umah aku selamat…Cuma,herannya..macammana semua orang tak sedar time perompak tu masuk..sedangkan masa tu kakak tengah tidokan anak dia kat buai luar..hurm…benda nak jadi la..nak wat cmna.dugaan hidupp…semua kena hadapi…wallahu’alam..oklah…nak siap2 wat tugasan yang bertimbun2 ni…wassalam…

4 comments:

  1. maybe perompak tu guna ilmu pukau kot. kasi leka semua org. huhu.. alhamdulillah semua selamat.

    ReplyDelete
  2. muni penah jugak mngalami situasi yg sama . . pencuri masuk rumah sewa . . memg tak sdr lngsung . . lappy muni kena curi kot . . sedeyh . . rasanya kena pukau .

    ReplyDelete
  3. dya adriza- tak twla ilmu apa yg diguna smpai orang tak sedar..huhuu

    ReplyDelete
  4. muni- muni penah kna jugak ker??ermm...

    ReplyDelete

mula berblogging

Daisypath Friendship tickers