JellyPages.com

Google+ Followers

awak....maafkan saya ek..

salam...
slmt malam buat semua sahabat bl0gger yang
ku kenal mahupun tidak kenal..

nukilan buat sahabat yang ku paling sayang...
maafkan saya kalau buat awak menangis..maafkan saya kalau saya memang tak pernah paham perasaan awak..kejamnya saya  sebab tak paham perasaan orang yang saya sayang..mula2 kita kenal, saya tak pernah sangka untuk membuat awak sedih kerana saya..maafkan saya ok..

saya tahu awak marah kat saya..tapi,awak tak reti luahkan..saya tahu awak sedih dengan saya,tapi..hati awak terkunci nak menyatakan..saya mintak maaf banyak2 kawan..awak memang baik,awak memang penyabar..dulu, kita pernah kena tuduh macam2..
awak sabar..saya p0n sabar...
buat kawan yang sangat2 saya sayang..
ini benar.,ini kebenarannya..kalau awak marah kat saya..saya mintak maaf beribu kali..saya tahu ini susah..awak betul2 terasa dengan saya...asif jiddan..i'm sorry..maafkan saya..saya takut saya tak sempat jumpa awak lagi dah..saya takut..saya tinggalkan awak dalam hati awak masih marah kat saya..saya takut semua tu berlaku...

teringat saya satu cerita tentang hati....tapi,mungkin tak brapa btul wataknya..cuma saya nak awak paham..
si anak bertanya kepada guru..

anak   :  cikgu,macam mana kita nak tahu hati orang yang marah kat kita?
cikgu  : ok,setiap kali,kalau ada orang marahkan awak,awak pakukan sebatang paku kat dinding..bila dia dah maafkan awak..awak tanggalkan paku tu..
anak   : baik,cikgu..
berulang kali si anak buat perkara yang disuruh gurunya...hasil nya...
anak   : cikgu,saya dah buat apa yang cikgu suruh..
cikgu  : apa yang kamu dapat?
anak   : lepas saya mintak maaf kat kawan saya,saya tanggalkan paku tu..banyak sangat kesan2 paku kat dinding..cikgu...
cikgu  : itulah, hati orang yang pernah marah kat kita..sekarang awak faham??
anak   : yaa..makanya,walaupun orang tu dah maafkan kita,walaupun marahnya dah hilang,tapi,..hati dia masih berbekas....

untuk sahabat yang saya sayang..saya tak nak hati awak macam dalam cerita ni..saya nak awak luahkan marah awak tu kat saya...jangan pendam sorang2..saya sayang awak..kawan..saya kenal awak macammana...maafkan saya atas semua kesalahan yang saya buat kat awak.....

4 comments:

  1. awk...isk3..sy pon nk mintak maaf jugak kalo penah wat awk marah kt saya...isk3..cdih bce n3 ko nie aini...isk3...(T.T)

    ReplyDelete
  2. fiqah alias- saya mintak maaf jugak kat awk.,.trima kasih sbb jd kawan sya,huhu

    ReplyDelete
  3. Awak...kalau saya ada salah saya pun nak minta maaf....

    ReplyDelete
  4. cikgu azham-ada salah ker??ok2..dimaafkan..sya p0n mntak maaf..

    ReplyDelete

mula berblogging

Daisypath Friendship tickers