JellyPages.com

Google+ Followers

Tahun Baru??

salam petang kepada semua...

es0k dah nak masuk tahun 2011..tahun baru,bulan baru,hari baru,mungkin azam baru..
malam ni pasti@confirm ramai yang bertungkus lumus berpusu-pusu untuk menghadirkan diri dalam sambutan ulung ni..ermm..ramainya orang ek...kat dataran,kat mana2 tempat yang boleh disambutnya..bercampur lelaki perempuan???mestilah..siap bawak geng lagi..huhu...b0leh ker sebenarnya.??dah tentu tak boleh..kan..
kalau kita tengok balik keratan2 akhbar yang lepas.,setiap kali abis sambutan tahun baru..mesti banyak kes2 yang berlaku..mulala..ada kes rogol,khalwat,macam2 lagi..ish3...apala nak jadi ek..kat malaysia pulak tu..negara islam???macam mana tu,,klau kes macam ni tak dibendung..sapa puncanya??tanyala diri sendirk..adala jawabnya..huhu..
sebenarnya..ramai remaja,anak2 muda masa kini dah terkena virus ideologi hasil perang secara halus,,

Hakikatnya, kita telah diperingatkan tentang niat buruk golongan ini melalui Firman-Nya: "Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar)." Al-Baqarah: 120.

Seeloknya..umat islam kat malaysia tercinta ni kena mengutamakan tahun baru hijrah menurut kalendar yang telah diperkenalkan pada zaman pemerintahan Khalifah Umar al-Khattab R.A. dalam menetapkan azam baru ini. Kita sepatutnya merasa bangga dengan agama Islam yang kita anuti dan jangan sesekali cuba untuk memutar belit agama mulia ini..selagi kita berpegang dengan agama dan iman yang kukuh dalam diri,InsyaAllah..kita tidak akan terjerumus dan terleka dek dunia yang fana ini..
wallahu'alam..

5 comments:

  1. hehee thnx ye sb share kn award ni :)
    dan xyah la mnx izin amek je heeheh,mmg tuk korang

    ReplyDelete
  2. alamak silap publish plk hahaa sori tau nk comment kt award hak3 malu je..

    ReplyDelete
  3. to umar yang cute:-thanks jgk sbb bg share..sma2 la publish..huhu

    ReplyDelete
  4. cikgu kita dh bgi tazkirah nmpaknyeer.....

    ReplyDelete
  5. jelah-tazkirah??takdala..ingtan bersama jer..nshat hati utk dri sndiri..,..

    ReplyDelete

mula berblogging

Daisypath Friendship tickers