-6 fakta menarik tentang kehidupan-

 
salam jumaat kepada semua kengkawan yang ku sayam..

walaupun banyak lagi fakta2 yang menarik yang kita tahu tentang kehidupan kita..disini, ada 6 fakta yang saya sel0ngkar dari web2 yang b0leh dipercayai,untuk dikongsi bersama rakan bl0gger n pembaca..

FAKTA MENARIK alam kehidupan kita di dunia ini banyak perkara-perkara yang menunjukkan tentang kebesaran Allah, berikut ini dipersembahkan sebagai renungan.

 -FAKTA PERTAMA -


Sinaran kosmik daripada bintang-bintang yang berlanggar boleh menghasilkan bahan berbahaya kepada muka bumi. Saintis mendakwa sinaran itu yang juga dikenali sebagai radiasi boleh menyebabkan hidupan pupus dan menghasilkan spesis baru melalui proses mutasi (perubahan genetik).

-FAKTA KEDUA-
 
Apabila seseorang bercakap, secara purata 300 titisan air liur akan keluar dalam tempoh seminit iaitu kira-kira 2.5 titisan bagi satu perkataan.


-FAKTA KETIGA-


Secara purata seseorang menghabiskan masa selama 2 tahun bergayut di telefon sepanjang hayatnya.


-FAKTA KEEMPAT-


 Setiap tahun, Selat Inggeris yang memisahkan England dan Perancis melebar sebanyak 300 milimeter.


  -FAKTA KELIMA-



Manusia hanya menggunakan 10% daripada otaknya untuk berfikir; selebihnya untuk aktiviti lain atau mencetuskan pergerakan luar kawal.



  -FAKTA KEENAM- 


Andai kesemua bungkah air batu- dianggarkan 23 juta kilometer padu - di dunia cair pada satu ketika, kandungan air lautan meningkat 1.7 peratus.



Comments

Popular posts from this blog

NEW CHAPTER OF MY LIFE

Solat Sunat Istikharah

PERHATIAN kepada miz ezmaliza..anda bersalah...